22-12-2014

Wat ik vond van de Expert Classes PR & WV

Ik heb enorm veel bijgeleerd door de grote variatie aan expert classes die we dit jaar gekregen hebben. Er was voor iedereen wel wat wils en dat was één van de grote pluspunten. Ik denk dat iedereen daar zo wel over denkt. Daarom wil ik alvast alle sprekers bedanken om ons een woordje uitleg te komen geven over hun vak. 


Mijn top drie van de beste Expert Classes


Lewis PR


In het begin wist ik eigenlijk zelf niet goed wat ik ervan moest verwachten. Maar zoals ik in het begin al zei heb ik er best wel veel uit geleerd. Één van de beste Expert Classes  vond ik die van ‘Lewis PR’. Zij zijn ons toen komen vertellen hoe een dag in hun PR-bureau eruit ziet. Dat vond ik het belangrijkste tijdens deze Expert Classes, dat ze hun verhaal kwamen vertellen en ons niet gewoon een lesje kwamen opzeggen. Dat is ook één van de zaken die ze ons op school aanleren, om je presentatie in een verhaal te gieten. Dat is veel aangenamer om naar te luisteren en dan kan je ook beter opletten (ik spreek uit eigen ervaring). Bij sommige andere expert classes was dat niet het geval, dan kwamen ze ons inderdaad iets bijleren, maar op een saaie manier.

Bij Lewis PR was er interactie mogelijk, ze stelden vragen aan ons zodat we mee konden participeren. De opdracht die we van hen kregen, vond ik ook één van de leukste van alle Expert Classes. Dat we toen ook echt die opdracht gewonnen hebben met ons team, heeft daar niets mee te maken (lachend).


Frédéric Petit


Daarnaast vond ik Frédéric Petit ook één van de betere gastsprekers van dit vak. Ik was echt onder de indruk van die man en ik heb die avond zelf nog een blog geschreven over zijn Expert Class. Dat zegt genoeg denk ik dan, want meestal laat ik er nog wat tijd over gaan voordat ik een blog schrijf. Van hem kregen we ook een opdracht die al wat moeilijker was dan die van Lewis PR. Maar dat neemt niet weg dat ik het een leerrijke opdracht vond.

Debby Willemsen


Op de derde plaats staat de Expert Class van Debby Willemsen, gewoon door haar manier van vertellen. Ze heeft me gedurende twee uur volledig weten te boeien, gewoon door haar manier van presenteren en natuurlijk ook door wat ze te vertellen had. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was, want ik had het niet verwacht.

Welke waren minder goed?


Eén van de Expert Classes die ik iets minder goed vond was die van Maarten Matienko. Hij heeft ons twee Expert Classes gegeven en de eerste over PR-strategie vond ik veel interessanter dan de andere over lobbying. Bij de tweede Expert Class vond ik het meer op een gewone les lijken, waarbij theorie wordt aangeleerd. Er was niet genoeg interactie naar ons toe.

Een andere Expert Class die ik minder goed vond was die over ‘PR & Cosmetics’, maar dat kwam gewoon doordat ik hier een verkeerde verwachting van had. Ik dacht dat we een sessie gingen krijgen over hoe bedrijven van cosmeticaproducten communiceren, maar dat was niet zo. Misschien dat er na volgend jaar ook een beschrijving kan worden gegeven van elke Expert Class, zodat de studenten op voorhand weten wat ze kunnen verwachten. Want moest er wel een beschrijving zijn geweest van deze expert class, had ik geweten wat ik moest verwachten en had ik ze misschien wel goed gevonden.


Kortom ik denk dat er zowel goede als minder goede Expert Classes tussen zaten, maar geen enkele die echt slecht was. Ik heb er altijd wel iets uit geleerd, bij de ene expert class al wat meer dan bij de andere.


Ilona Vanseuningen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten