Wie of wat is DETIC?
10 december kregen we een expertsessie van Sarah Doms. Sarah is woordvoerster van DETIC. DETIC is een beroepsfederatie, dat wil zeggen dat ze een sector verdedigen. Ze verenigen alle bedrijven vanuit één sector met hetzelfde probleem en gaan deze dan vertegenwoordigen. De sector die DETIC verdedigt is die van cosmetica, was- en schoonmaakmiddelen. Ze leveren dus geen producten, maar wel diensten.
Sarah
vertelde over verschillende cases van deze bepaalde sector.
Case: 'I prefer 30'
Er was echter één
case die er wel uitsprong. Dit was een case over duurzaamheid genaamd ‘I prefer
30’. Met deze campagne wilde ze mensen ertoe aanzetten om hun was op 30° te
wassen. (Deze campagne loopt nu nog steeds.)
We kregen de
opdracht om een Facebook-post te ontwerpen voor op de Facebook-pagina van ‘I
prefer 30’ te plaatsen. Best wel een moeilijke opdracht vond ik, maar ook wel
leerrijk omdat we dit later hoogstwaarschijnlijk ook wel zullen moeten doen als
we gaan werken.
Facebook-post
“Fris, proper en toch milieubewust zijn, kan dat wel? Natuurlijk kan dat! Dankzij onze technologie die steeds blijft vernieuwen, is het mogelijk om je kledij op 30° te wassen en toch alle vlekken eruit te krijgen. Zo kan ook jij je steentje bijdragen aan het klimaat. Goed voor uw was EN voor het milieu!”
De post is kort en krachtig. De laatste zin trekt de aandacht en laat zien wat er voor de doelgroep in zit. Ik toon duidelijk aan dat het voor beide partijen een win-win situatie is. De doelgroep die ik wil aanspreken met deze post zijn 25-35 jarigen vrouwen, omdat de vrouw meestal ‘de was en de plas’ doet en deze leeftijdscategorie nog actief is op Facebook.
Ilona
Vanseuningen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten